Optimalizace dynamického chování tramvaje
Obsah hlavního článku
Abstrakt
Ve firme ŠKODA TRANSPORTATION se při projektování a vývoji nových tramvají věnuje značná pozornost optimalizaci jejich dynamického chování. V první fázi návrhu nových tramvají se optimalizace provádí pomocí numerických simulací na MBS modelech v softwaru Adams VI-Rail, které jsou schopny s velkou přesností predikovat dynamické chování tramvají. Podle výsledků provedených výpočtů se optimalizují jednotlivé konstrukční uzly tramvají tak, aby bylo dosaženo co nejlepšího dynamického chování tramvají. Ve druhé fázi se na reálné tramvaji provádí měření a zkoušky, které zpřesňují výsledky výpočtů provedených na MBS modelech a slouží k jejich zpětné validaci. Tento přístup umožňuje s minimálními náklady predikovat a optimalizovat dynamické chování tramvají a případně provést konstrukční změny ve fázi jejich návrhu. Tento příspěvek pojednává o vlivu konstrukce horního mezičlánkového spojení na dynamické chování tramvaje při jízdě ve směrovém oblouku a optimalizaci uvedeného konstrukčního uzlu.
Podrobnosti článku
Reference
Technická pravidla pro pouliční dráhy – Dimenzace průjezdného průjezdného průřezu drah (TRStrab Lichtraum). 1996, ve znění ze dne 25. března 2015.
Technická pravidla pro pouliční dráhy – Trasování drah (TRStrab Trassierung). 1993, ve znění ze dne 20. srpna 2014.
VDV 152. Doporučení pro dimenzování odolnosti osobních vozidel podle BOStrab. VDV, říjen 2016.