Modelování vzduchových pružin

Obsah hlavního článku

Jan Pejša

Abstrakt

Článek pojednává o problematice modelování vzduchových pružin pro využití v MBS výpočtech. Věrohodnost výsledků výpočtových simulací zcela závisí na správném nastavení parametrů ve výpočtových modelech. U výpočtových modelů vzduchových pružin to jsou
hlavně parametry, které určují jejich dynamické chování. Za účelem měření dynamických vlastností vzduchových pružin byl ve VÚKV navržen a postaven měřící stav. Představení a popis měřicího stavu jsou součástí tohoto článku. Konec článku je věnován implementaci naměřených dat do výpočtového modelu vzduchové pružiny a jeho validaci.

Podrobnosti článku

Jak citovat
Pejša, J. (2021). Modelování vzduchových pružin. Současné problémy V kolejových Vozidlech, 25, 241–248. Získáno z https://spkv.upce.cz/index.php/spkv/article/view/2737
Sekce
Články

Reference

DOCQUIER, N. Multiphysics modelling of multibody systems: application to railway pneumatic suspensions [online]. Louvain-la-Neuve, Belgium, 2010 [cit. 16. 06. 2021]. Dostupné z: https://dial.uclouvain.be/pr/boreal/object/boreal:33474. Disertační práce. Université catholique de Louvain.

SAYYAADI, H., SHOKOUHI, N. Effects of air reservoir volume and connecting pipes‘ length and diameter on the air spring behavior in rail-vehicles. Iranian Journal of Science & Technology, Transaction B: Engineering [online]. 2010, 34(B5), 499–508 [cit. 16. 06. 2021]. Dostupné z: https://ijstm.shirazu.ac.ir/pdf_916_157948bcc403bde6684123802e17f1d1.html

PRESTHUS, M. Derivation of air spring model parameters for train simulation [online]. Luleå, Sweden, 2002 [cit. 16. 06. 2021]. Dostupné z: https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:1023208/FULLTEXT01.pdf. Disertační práce. Luleå University of Technology.

Simpack Assistant. Dassault Systèmes Simulia Corp., 2019.2.