Dynamické chování vozidla s nepřímou vazbou skříní

Obsah hlavního článku

Jan Plomer
Josef Kolář

Abstrakt

Článek přibližuje dílčí výsledky zkoumání dynamického chování dvoučlánkového vozu využívajícího společný třínápravový podvozek. To bylo zkoumáno z hlediska stability jízdy ve vyšších rychlostech, kompatibility s mostními konstrukcemi, příčné dynamiky ve vozidle při vjezdu do oblouku a z hlediska silových účinků v kontaktu kolo–kolejnice.

Podrobnosti článku

Jak citovat
Plomer, J. a Kolář, J. (2021) „Dynamické chování vozidla s nepřímou vazbou skříní", Současné problémy v kolejových vozidlech, 25, s. 249–255. Dostupné z: https://spkv.upce.cz/index.php/spkv/article/view/2738 (Viděno: 17 září 2025).
Sekce
Články

Reference

Brückenkompatibilität [online]. © 2019 Deutsche Bahn AG. [cit. 12. 07. 2021]. Dostupné z: https://fahrweg.dbnetze.com/fahrweg-de/kunden/nutzungsbedingungen/technischer_netzzugang/brueckenkompatibilitaetsberechnung-1369102

DIN EN 15528. Railway applications – Line categories for managing the interface between load limits of vehicles and infrastructure. Berlin: DIN, 2016.

DIN EN 14363. Railway applications – Testing and simulations for the acceptance of running characteristics of railway vehicles. Berlin: DIN, 2019.

DIN EN 15663. Railway appliaction – Vehicle reference masses. Berlin: DIN, 2019.

DIN EN 12299. Railway application – Ride comfort for passengers – Measurement and evaluation. Berlin: DIN, 2009.