Bezpečnost proti vykolejení - nákladní vozy s podvozky - porovnání výsledků metod EN 14363

Obsah hlavního článku

Petr Bauer
Jan Čapek
Tomáš Získal

Abstrakt

Prokazování bezpečnosti kolejových vozidel proti vykolejení se provádí podle normy EN 14363. V normě jsou definovány tři možné metody. Zkušební laboratoř VÚKV provádí zkoušky bezpečnosti proti vykolejení dle metody 2 a 3. Pro tyto zkoušky jsou ve VÚKV vyvíjeny a zdokonalovány prostředky – měřicí vybavení a zkušební stav. V letech 2015–2018 byl realizován projekt zaměřený na problematiku bezpečnosti proti vykolejení nákladních vozů s cílem vyvinout mobilní zkušební stav druhé generace.

Podrobnosti článku

Jak citovat
Bauer, P., Čapek, J. a Získal, T. (2021) „Bezpečnost proti vykolejení - nákladní vozy s podvozky - porovnání výsledků metod EN 14363", Současné problémy v kolejových vozidlech, 25, s. 9–13. Dostupné z: https://spkv.upce.cz/index.php/spkv/article/view/2700 (Viděno: 18 září 2025).
Sekce
Články

Reference

ČSN EN 14363+A1. Železniční aplikace – Zkoušení a simulace pro schvalování železničních vozidel z hlediska jízdních vlastností – Jízdní chování a stacionární zkoušky. Praha: ČAS, 2020.

ČSN EN 16235. Železniční aplikace – Přejímací zkoušky jízdních charakteristik kolejových vozidel – Nákladní vozy – Podmínky pro upuštění od jízdních zkoušek podle EN 14363 u nákladních vozů s definovanými charakteristikami. Praha: ÚNMZ, 2014.