The Strength of Freight Wagon in the Past and Present

Main Article Content

Zdeněk Malkovský

Abstract

The paper deals with the issue of dimensioning of railway freight wagon car bodies. The current state of regulations and their real application is analysed. The requirements in the regulations are confronted with the knowledge gained during tests and assessment of an operational strength failures of freight wagon. Suggestions for changing of existing standards are given.

Article Details

How to Cite
Malkovský, Z. (2021). The Strength of Freight Wagon in the Past and Present. Current Problems in Rail Vehicles, 25, 171–177. Retrieved from https://spkv.upce.cz/index.php/spkv/article/view/2728
Section
Články

References

Směrnice 2001/16/ES Evropského parlamentu a Rady ze dne 19. března 2001, o interoperabilitě transevropského konvenčního železničního systému. In: Úřední věstník Evropských společenství. L 110, 20. 04. 2001.

Rozhodnutí komise č. 2006/861/ES ze dne 28. července 2006 o technické specifikaci pro interoperabilitu subsystému „Kolejová vozidla – nákladní vozy“ transevropského konvenčního železničního systému. In: Úřední věstník Evropské unie. L 344, 08. 12. 2006.

Nařízení Komise (EU) č.2013/321 ze dne 13. března 2013 o technické specifikaci pro interoperabilitu subsystému „Kolejová vozidla – nákladní vozy“ železničního systému v Evropské unii a o zrušení rozhodnutí Komise 2006/861/ES. In: Úřední věstník Evropské unie. L 104,

04. 2013.

ČSN EN 15085-3. Železniční aplikace – Svařování železničních kolejových vozidel a jejich částí – Část 3: Konstrukční požadavky. Praha: ČNI, 2008.

PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2019/776 ze dne 16. května 2019, kterým se mění nařízení Komise (EU) č. 321/2013, (EU) č. 1299/2014, (EU) č. 1301/2014, (EU) č. 1302/2014, (EU) č. 1303/2014 a (EU) 2016/919 a prováděcí rozhodnutí Komise 2011/665/EU, pokud jde o soulad se směrnicí Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/797 a provádění konkrétních cílů stanovených v rozhodnutí Komise v přenesené pravomoci (EU) 2017/1474. In: Úřední věstník Evropské unie. L 139 I, 27. 05. 2019.

ČSN EN 12663. Železniční aplikace – Pevnostní požadavky na konstrukce skříní kolejových vozidel. Praha: ČNI, 2001.

ČSN EN 12663-1+A1. Železniční aplikace – Pevnostní požadavky na konstrukce skříní kolejových vozidel – Část 1: Lokomotivy a vozidla osobní dopravy (a alternativní metoda pro nákladní vozy). Praha: ÚNMZ, 2015.

ČSN EN 12663-2. Železniční aplikace – Pevnostní požadavky na konstrukce skříní kolejových vozidel – Část 2: Nákladní vozy. Praha: ÚNMZ, 2010.

prEN 17149-3. Railway applications — Strength assessment of railway vehicle structures — Part 3: Fatigue strength assessment based on cumulative damage. Brussels: CEN, 2021.

ERRI B12/RP 60. Versuche zum Festigkeitsnachweis an Schienenfahrzeugen. Vorschriften für die Ausführung und für zulässige Beanspruchungen. 1. Ausgabe. Utrecht: ERRI, 1995.

ERRI B12/RP 17. Güterwagen – Versuchsprogramm für Güterwagen mit Untergestell und Wagenstrukturen aus Stahl (die für den Einbau der Automatischen Zug-Druck-Kupplung geeignet sind) und deren Drehgestelle mit stählernem Drehgestellrahmen. 8. Ausgabe. Utrecht:

ERRI, 1997.

DVS 1612. Gestaltung und Dauerfestigkeitsbewertung von Schweißverbindungen mit Stählen im Schienenfahrzeugbau. Düsseldorf: DVS Media GmbH, 2014.

FKM-Richtlinie. Rechnerischer Festigkeitsnachweis für Maschinen-bauteile aus Stahl, Eisenguss- und Aluminiumwerkstoffen. 7. überarbeitete Ausgabe. Frankfurt am Main: VDMA Verlag GmbH, 2020. ISBN 978-3-8163-0743-3.

SCHISCHKOFF, M., JOBSTFINKE, D., HECHT, M., HAGENLOCHER, S. Betriebsdaten und Simalationsergebnisse zur dynamischen Auslegung der DAK. Teil 1: Längsdynamik und Auflaufstöße. ZEVrail. Berlin: Georg Siemens Verlag, 2021, 145 (5), 164–171. ISSN 1618-8330.