Testing of Draw- and Buffing Gear Components on Dynamic Test Stand at the Faculty of Transport Engineering of the University of Pardubice

Main Article Content

Tomáš Michálek
Pavel Jaroš
Jakub Vágner
Martin Kohout
Jiří Šlapák
Jan Pulda
Adam Bílek
Libor Výmola
Martin Staněk

Abstract

This contribution deals with tests of components of draw- and buffing gear of railway vehicles realized at the Faculty of Transport Engineering of the University of Pardubice, especially in framework of student’s projects and theses. In the beginning, the attention is paid to the tests of dynamic characteristics of elastomer suspension components of draw gears and buffers. The tests were performed in order to create a mathematical model of these components for application in multi-body simulations for investigation of longitudinal train dynamics effects, because a description of these components only by their static characteristics seems to be
insufficient in certain situations. Besides to that, a preparation of tensometric screw coupling for measurement of traction forces is introduced in the paper. This measuring device will be applied especially in further research of running resistance of railway vehicles as well as at the experimental verification of results of the longitudinal train dynamics simulations.

Article Details

How to Cite
Michálek, T., Jaroš, P., Vágner, J., Kohout, M., Šlapák, J., Pulda, J., Bílek, A., Výmola, L., & Staněk, M. (2021). Testing of Draw- and Buffing Gear Components on Dynamic Test Stand at the Faculty of Transport Engineering of the University of Pardubice. Current Problems in Rail Vehicles, 25, 199–206. Retrieved from https://spkv.upce.cz/index.php/spkv/article/view/2731
Section
Články

References

POHL, J., MICHÁLEK, T. Provoz nákladních vlaků délky 740 m, díl I. Vědeckotechnický sborník ČD. 2018, 46, 1–21. ISSN 1214-9047.

SOUKUP, L. Automatická spřáhla v nákladní dopravě v Evropě včera, dnes a zítra. Železniční magazín. 2020, 27(11), 20–24. ISSN 1212-1851.

JAROŠ, P. Podélná dynamika souprav nákladních vlaků. Pardubice, 2019. Bakalářská práce. Univerzita Pardubice, DFJP.

JAROŠ, P., MICHÁLEK, T. K problematice podélné dynamiky souprav nákladních vlaků. In: Súčasné problémy v koľajových vozidlách: XXIV. medzinárodná konferencia, zborník prednášok, diel I. Žilina: VTS pri ŽU v Žiline, 2019, s. 259–266. ISBN 978-80-89276-58-5.

JAROŠ, P. Experimentální zjišťování a výpočtové modelování dynamických charakteristik nárazníků železničních vozidel. Pardubice, 2021. Diplomová práce. Univerzita Pardubice, DFJP.

VOLTR, P. Rekonstrukce dvounápravového nákladního vozu. Česká Třebová, 2009. Diplomová práce. Univerzita Pardubice, DFJP.

MICHÁLEK, T. Modification of train resistance formulae for container trains based on operational run-down tests. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F: Journal of Rail and Rapid Transit. 2018, 232(6), 1588–1597. DOI: 10.1177/0954409717738690.