Vítejte na oficiálních webových stránkách konference s mezinárodní účastí Současné problémy v kolejových vozidlech / Súčasné problémy v koľajových vozidlách - PRORAIL.

Tato tradiční mezinárodní konference se koná jednou za dva roky, střídavě v České Třebové (liché ročníky) a v Žilině (sudé ročníky). Organizátory konference jsou Dopravní fakulta Jana Pernera Univerzity Pardubice (ve spolupráci s Asociací strojních inženýrů - klubem Česká Třebová) a Žilinská univerzita v Žilině (ve spolupráci s Vedecko-technickou spoločnosťou pri Žilinskej univerzite).

Cílem konference je seznámit účastníky s novými poznatky ve výzkumu, vývoji, zkušebnictví, konstrukci, výrobě, provozu, údržbě a opravárenství kolejových vozidel a samozřejmě také navázat nové a udržovat stávající kontakty mezi jednotlivými účastníky konference, mezi akademickou sférou a průmyslovou a provozní praxí.

HLAVNÍ TÉMATA KONFERENCE:

  • konstrukce železničních kolejových vozidel, vozidel městské kolejové dopravy a speciálních vozidel,
  • teoretické aspekty vývoje, projektování a zkušebnictví kolejových vozidel,
  • praktické poznatky z provozu kolejových vozidel a jejich důsledky,
  • otázky interakce kolejového vozidla a dopravní cesty,
  • materiály a technologie používané při stavbě a při opravách vozidel,
  • diagnostika, údržba a opravárenství kolejových vozidel,
  • trakční, řídicí a informační systémy kolejových vozidel.

Oficiálními jazyky konference jsou čeština, slovenština a případně i angličtina.

Od roku 2025 vychází oficiální konferenční sborník v elektronické podobě a je dostupný prostřednictvím těchto webových stránek jako jednotlivá čísla elektronického periodika. Sborník obsahuje pouze příspěvky, které úspěšně prošly recenzním řízením. Složení vědeckého a organizačního výboru konference je specifikováno pro každý jednotlivý ročník konference.

Vol 27 (2025)

XXVII. konference s mezinárodní účastí
Současné problémy v kolejových vozidlech 2025
Sborník příspěvků

Česká Třebová, Česká republika, 17.–19. září 2025

 

Kompletní elektronický sborník příspěvků je k dispozici
pod tímto odkazem [pdf].

 

Publikováno: 17.09.2025

Provoz a údržba elektrických jednotek s trakční baterií

Adam Bílek, Martin Elstner, Vojtěch Ritter

17-24

Analýza parametrů ovlivňujících životnost kol

Petr Janoš, Libor Kovář, Jaromír Široký, Alois Kotrba

95-104

Zvýšení jízdního komfortu pomocí semiaktivně řízených tlumičů – jízdní zkoušky

Filip Jeniš, Ondřej Macháček, Tomáš Michálek, Patrik Staněk

105-112

Možnosti testování čel tramvají s ohledem na kolizi s chodcem

Roman Ježdík, František Lopot, Vojtěch Rulc

113-120

Bezkontaktní systém měření úhlu náběhu dvojkolí

Jan Kalivoda, Petr Bauer, Martin Novák, Zdeněk Novák

121-128

Vybrané problémy brzdění nákladních vozů s kotoučovou brzdou

Martin Kohout, Dominik Řihák, Jan Vaniš

129-138

AVV over ETCS

Aleš Lieskovský, Ivo Myslivec

149-154

Vybrané problémy interakce vozidla a koleje v obloucích malých poloměrů

Tomáš Michálek, Jiří Šlapák, Vojtěch Salaba, Dominik Heřt

171-178

Simulační ověření vlivu provozu na spotřebu dvouzdrojového kolejového vozidla

Ladislav Mlynařík, Jaroslav Novák, Ondřej Sadílek

179-188

Zkušební vlakový stav DAKO

Jáchym Piskač, Stanislav Pechar

209-216

Ozubnicové výhybky systému Abt a řešení průjezdu ozubnicového vozidla

Lukáš Raif, Antonín Vévoda, Miroslav Komárek, Libor Výmola

233-246

Zkušenosti se zahajováním provozu jednopodlažních jednotek ŠKODA

Radim Sýkora, Martin Kopečný, Petr Černušek

247-253

Inovativní podvozek NP-X pro nákladní vozy

Stanislav Švéd, Petr Bauer, Tomáš Fridrichovský, Kryštof Havlík, Marián Moravčík, Jan Musil, Jan Pejša, Jan Pulda, Viliam Sakalik

265-271

On-board diagnostika dynamické odezvy kol kolejových vozidel

Jakub Vágner, Petr Voltr, Jiří Šlapák, Martin Kohout, Pavel Sála, Vasyl Strazhnyk

273-280

Moderní vozidla jako pilíř technologického trojúhelníku

Marek Vyhnanovský, Petr Nachtigall, Lukáš Křižan, Martin Vojtek

317-328

Zobrazit všechna čísla